in the cold November rain.. - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Nicky Heuvel - WaarBenJij.nu in the cold November rain.. - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Nicky Heuvel - WaarBenJij.nu

in the cold November rain..

Door: Nicky van den Heuvel

Blijf op de hoogte en volg Nicky

05 November 2012 | Maleisië, Pangkor

Maleisië is net even wat anders dan Thailand. Andere cultuur, ander geloof. Dit valt meteen op bij de grensovergang waar we worden geconfronteerd met een bord waarop kledingvoorschriften staan genoteerd die deze cultuur respecteren. Onder andere dat je een degelijke broek/rok dient te dragen, je geen hempjes aan mag die te veel blootgeven en je je haar niet onverzorgd los mag dragen. Hoe wij eruit zien na een rusteloze nacht in de nachttrein? Een net ff te korte broek, een hempie, iets te wijd, zodat het geen geheim is wat voor bh we dragen en haren vettig naast ons hoofd hangend met klitten die hier en daar op eigen initiatief een dread hebben gevormd. Redenen genoeg voor de mannen met tulband om ons minachtend aan te staren. We vallen ook lichtelijk buiten de boot naast de compleet gesluierde vrouwen die zelfs met zwart gaas hun ogen bedekken. Eenmaal aangekomen in Penang valt het allemaal wel mee en zijn we gelukkig niet de enige toeristen die er zo uit zien. Ook de locals in dit plaatsje houden zich niet zo streng aan de regels. We zitten in het beste guesthouse wat we tot dusver hebben gehad. Kroeg, tv chillplek, elke dag een verrassingsontbijt en een pc die goed van pas is gekomen mi deez doag :)

George town, het plaatsje waar we zitten in Penang gaan we verkennen, wederom op de fiets! Het verkeer hier is weer vrij chaotisch, maar we wennen er steeds meer aan en het werkt het beste wanneer je zelf gewoon brutaal meedoet. We fietsen naar de botanic garden een tuin/jungle achtig gebiedje waar menig aap rondspringt. "WARNING!! WE MAY BITE!! Do not feed the monkeys." Geruststellend. Als we wat rond hebben gelopen komt een security man vragen of we de waterval willen zien. Deze is niet toegankelijk voor publiek, omdat dit de watervoorziening is voor het eiland. Maar meneer wil indruk maken en ons wel naar boven begeleiden. Ach, criminelen zijn we toch al dus waarom niet? Naast een prikkeldraadje af en over een bijna onbegaanbaar junglepad klimmen we ons een weg naar boven. We moeten wel stil zijn want niemand mag horen of zien dat we hier zijn. Hoe verder de bossen in we volgen, hoe meer ik ga denken "Wat gaat deze beste man dalijk met ons doen?". Ik heb de situatie al geinventariseerd en het is maar een klein Maleisisch menneke met loensoog die wij makkelijk baas zouden kunnen met zn tweeën. Gelukkig hoeven mijn zelfverdediging skills niet uit de kast, want de man had niets dan goede bedoelingen en wilde ons echt de waterval laten zien die de klim de moeite waard maakte.

Terug naar onze fietsen moeten we een aapje voorbij die wat te eten heeft weten te bemachtigen. Omdat de waarschuwing luid en duidelijk is doorgekomen neem ik een ruime bocht om maar niet te dicht in zijn buurt te komen. Ik weet niet wat zijn aandacht heeft getrokken, misschien rook ie mijn angstzweet, maar uit het niets draait mr. Monkey zich om, zet grote ogen op, laat zijn tanden zien en komt dan als een dolle op mij afgestormd. Mijn reactie? Gillen.. En dat kan ik heel hard. Dat blijkt mijn wapen te zijn, want hij laat me verder met rust. De overige 50 meter naar de uitgang heb ik mijn tas gebruikt als mn schild door het continu 360 graden rond te zwieren tot groot plezier van de Maleisische bewakers.

Het uitgaansleven in George town is niet echt om over naar huis te schrijven, maar ik doe t toch ;). Omdat Kedie slaapt ga ik met 3 kerels een club in. Weer de kledingvoorschriften, maar ook hier doet een lief lachje wonderen. In de club is alleen maar lokale bevolking. Chinese en Indiase invloeden die hun dansmoves laten zien op Gangnam style. De rare blikken jegens ons doen me niet echt op mijn gemak voelen dus rond een uurtje of 3 is het wel weer mooi geweest. De andere avond blijven we in ons hostel waar Manchester united - arsenal wordt uitgezonden en we dit "kijken" met onze tijdelijke huisgenoten. Dit onder het genot van een fles whisky die een spel als Jenga heel lastig maakt.

Na 3 dagen Penang zijn we nu wat zuidelijker op het eiland Pangkor. Dat zat niet in de planning, maar we wilden nog even een paar stranddagen meepikken voor we de metropool Kuala Lumpur gaan bewonderen. We hebben een beetje pech met het weer, want er is hier niets dan regen. Pijpenstelen! Naast strand is er weinig te beleven, zelfs is er geen kroeg waar we 's avonds een drankje kunnen doen. Wat maakt dat ik alle tijd heb om ff een update te geven, bij deze!

  • 05 November 2012 - 10:29

    Mloes:

    hahahahahh chick!! Ik zie het al helemaal voor me met die aap! En jij met je tas rondzwiert om maar het gevoel te hebben veilig te zijn als je dat doet ;)! Super grappig!
    Maar idd waarschijnlijk ook wel eng zon aap die je aan wil vallen!
    Leuk verhaal weer :)!

    Kuss

  • 05 November 2012 - 10:31

    Alice Van Boerdonk:

    He meiden,

    Super wat je schrijft zo levendig dat ik het bijna visualiseren( ;-))
    Ik ben nog steeds blij dat ik het achteraf pas hoef te lezen
    Maar 1 ding is zeker jullie genieten met volle teugen

    dikke kus en hou ons op de hoogte
    XXX mart en alice

  • 05 November 2012 - 21:02

    Maartje:

    Nu blijkt wel weer dat zelfs de apen voor je vallen chicky haha ;)
    Echt weer leuk om te lezen! en het kan natuurlijk ook niet overal party hardy zijn he,
    vakantie is ook voor de rust en ontspanning ;P Misschien kom je daar nog wel tot jezelf.
    Enneee ik mis nog wat foto's dames, kben benieuwd!

    Succes verder ladys! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicky

Actief sinds 17 Mei 2012
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 20804

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 30 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: