Chaos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicky Heuvel - WaarBenJij.nu Chaos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicky Heuvel - WaarBenJij.nu

Chaos

Blijf op de hoogte en volg Nicky

02 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Als je Bangkok in 1 woord zou moeten omschrijven, sla je met "chaos" de plank niet ver mis. Gelukkig heb ik wat meer ruimte op deze pagina en een hostel met gratis wifi (jeuj), dus even een kort eerste verslagje van onze eerste ontmoeting met Thailand.

Gisteren na een lange vlucht die prima verliep, kwamen we aan op het vliegveld in Bangkok. Zodra je de sluis doorgaat komt je direct een Aziatisch luchtje tegemoet. Het leuke aan geuren is, dat deze soms herinneringen bij je oproepen. In dit geval zat ik plots weer bij Wing-Man Cheng in de woonkamer (voor de leken onder ons: Wing-man is een klasgenootje van de basisschool en ik denk dat haar naam wel verraad waar ze vandaan komt). Feest dus!
Vanuit het vliegveld ben je met de trein en metro voor een prikkie vlakbij je hostel. Een prima hostel voor de eerste twee nachten, een prive kamer met eigen badkamer. Niets te klagen :)

In de avond zijn we de stad gaan verkennen. Ofja een gedeelte van de stad, want deze is echt enorm.. We zijn begonnen in een gebied waar onze host ons naar toe heeft gestuurd "a lot of entertainment" zoals de beste man het noemde. En jazeker dat was het.. "Do you want pussy", "come to stripclub" en de welbekende "pingpongshow".. Voor degene die niet weten wat een pingpongshow is (pap/mam), google es ;)
Niet aan ons besteed dus.. Gelukkig was er ook een ander gedeelte met allerlei eetkraampjes waar we voor maarliefst 30 Bath, een ruime 80 cent, een heerlijk wokgerechtje hebben genuttigd. Voor het wijntje in de Irish pub daarna betaalde we 7 keer zoveel. De avond hebben we afgesloten in een O'reilleys door daar even een performance weg te geven waar je gerust u tegen kunt zeggen.

Vandaag zijn we naar een ander gedeelte van de stad geweest, het verkeer is hier echt gekkenhuis. De mannen in de TukTuk vinden we nu al vervelend. We blijven toch toeristen dus we zijn wel 1 keer meegereden, maar omdat die mannen onderlinge dealtjes hebben met andere "eenmanszaakjes" proberen ze je op allerlei plekken te droppen waar je helemaal niet wilt zijn. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in Khaosan road, de lowbudget straat en meetingplek voor backpackers. Erg gezellig straatje met overdag allemaal kraampjes met kleding, sieraden, je kent het wel. In de avond wordt deze straat omgetoverd naar een uitgaansgebied hebben we van horen zeggen. Dus dat is er wat er voor vanavond op het programma staat..

Wat morgen betreft: Omdat we Nederlanders zijn en omdat we daar trots op zijn, hebben we voor morgen een fietstochtje geboekt bij Co van Kessel. 's Nachts pakken we de nachttrein naar het noorden, Chiang Mai! Richting zon (hopelijk)..

Doeeeeiii

• 02 Oktober 2012 - 14:15

Jol:

Hey meissie,

Hoe was je afscheid? Best niet makkelijk zeker?
    Heb me mezelf op je mailinglist gezet...kan ik je capriolen volgen.
    Ik vind je echt superstoer!

Ik ga je NIET vervelen met LindeNieuws...dat is er eigenlijk ook niet.

Geniet en ga lekker uit je panty! Groet en tot het volgende verslag!

• 02 Oktober 2012 - 15:34

Pa En Ma:

ha die nic
    super dat alles goed is gegaan,geniet van alles, en we blijven je volgen.
    groetjes aan kady

pa en ma

• 02 Oktober 2012 - 15:34

Pa En Ma:

ha die nic
    super dat alles goed is gegaan,geniet van alles, en we blijven je volgen.
    groetjes aan kady

pa en ma

• 02 Oktober 2012 - 15:54

Maartje:

LEUK! :) fijn dat de vlucht goed verliep! Ik herken het verhaal natuurlijkl meteen; de drukte, lucht, tuk tuk en Khaosan road, maar ik moet je wel even teleurstellen dat het noorden (Chaing Mai), alleen maar kouder gaat zijn.. Voor de warmte moet je toch richting het Zuiden ;).. HEEL VEEL PLEZIERRR! Vind het nu al leuk om te lezen haha XXX

• 02 Oktober 2012 - 17:45

Mirthe:

Leuk!!! Ik heb met een lach zitten lezen! Houd ons op de hoogte en geniet!

• 02 Oktober 2012 - 22:02

John:

hoi meissie,goed om te horen dat alles ok is.ik wens je heel veel plezier en geniet ervan.Een dikke knuffel van je (ex)collega john.xxx

• 03 Oktober 2012 - 13:20

Marij:

Hoi, wat klinkt dat allemaal bekend. Ben weer helemaal terug bij mijn eerste kennismaking met Bangkok. Geniet ervan (ga zeker ook naar het zuiden van Thailand) heel veel plezier en ik ga je volgen. Groetjes Marij

• 03 Oktober 2012 - 19:43

veel plezier saampjes

• 08 Oktober 2012 - 21:11

Nicole:

Hoi Nicky,

wie zit er in Azie op de fiets - Nederlander natuurlijk:-)
    Ik wens jullie veel plezier op je reis. En geniet van de goede eten in Chiang Mai. En ga er winkelen. Dat vind je nooit meer zo goedkop in Thailand.

Groetjes uit Schiedam.

• 09 Oktober 2012 - 12:28

Peter Walraven:

Hey Nicky,

geniet ervan en laat al het mooie tot je doordringen.

Groeten uit Assen en ik blijf je volgen hoor!